Česi si v čase krízy starostlivo vyberajú saponáty, počkajú si na akciu

27.02.2013 Celý región

Praha - Česi ani v čase ekonomickej krízy nekupujú automaticky najlacnejšie výrobky v oblasti čistiacich prostriedkov. Vyberajú si však kvalitu a čakajú, až bude tovar v akcii. Najčastejšie si odmietnu aviváž, jej predaj najviac klesol. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Henkel, ktorý poukázal na zmeny v správaní českých spotrebiteľov.
Hebké a navoňané oblečenie si kvôli kríze odpúšťa stále viac ľudí. Práve zmäkčovadlá totiž zažili medzi pracími a čistiacimi prostriedkami najväčší prepad. Podľa dát spoločnosti Henkel sa tržby s avivážou vlani prepadli o bezmála sedem percent, najviac zo sledovaného tovaru.
"V používaní aviváže sme dlhodobo pred Európou. V posledných rokoch je ale vidieť mierny pokles. Zdá sa, že niektorí zákazníci, ktorí nemajú dostatok peňazí, sa radšej vzdajú výhod aviváže a uspokojí sa iba so základným vypraním," vysvetľuje Jan želiezka, manažér marketingu spoločnosti Henkel. Prieskum tiež ukázal, že cez polovica ľudí kupuje výhradne v zľave potrebné čistiace prostriedky a toaletný papier. Na druhej strane pribúda ľudí, ktorí skúmajú kvalitu výrobkov. Tí síce tiež radi nakupujú v zľavách, ale cena u nich nie je na prvom mieste. Takto premýšľalo vlani 42 percent zákazníkov, čo je o desatinu viac ako v roku 2010.
Je vidieť, že neplatí pravidlo, že čím ťažšie ekonomická situácia domácností je, tým lacnejšie výrobky kupujú. Ani v oblasti spotrebného tovaru, ako sú čističe, mydlá či šampóny. Ľudia rovnako ako v potravinách nechcú za každú cenu kupovať lacné výrobky.
Skupina tých, ktorí pri nákupoch hľadí na pomer cena / výkon aj vo vleklé ekonomickej recesii, rastie. To potvrdzuje aj medzinárodný prieskum spoločnosti Henkel, ktorá vyrába pracie prostriedky Persil, Palmex, aviváže Silan a ďalší.
 

Vyberte región